Teraz jest 04 lip 2020 00:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona
 Awaria reaktora nr 4 - fakty i mity 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2008 08:31
Posty: 984
Lokalizacja: Warszawa (+Świerk)
Post Re: Awaria reaktora nr 4 - fakty i mity
Na zewnętrznej ścianie Sarkofagu jest 5-8 uSv/h, wewnątrz w miejscach gdzie robotnicy montują całe ciągi komunikacyjne potrzebne przy budowie 'Arkady' i rozbiórce obecnego sarkofagu jest 12 uSv/h. Gdzieś w internecie widziałem schematy wnętrza gruzowiska z danymi na temat rozmieszczenia elementów konstrukcyjnych i oczywiście poziomu promieniowania. To chyba był raport na stronie Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej z Wiednia.


24 lut 2011 08:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2011 23:27
Posty: 547
Lokalizacja: KrK
Post Re: Awaria reaktora nr 4 - fakty i mity
Bo na jakimś filmiku widziałem że podeszli do tego zastygłego materiału z rur i pisało 350R/h ale nie wiem z którego to roku było.

_________________
Czy wszyscy z tyłu są?


24 lut 2011 10:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2008 08:31
Posty: 984
Lokalizacja: Warszawa (+Świerk)
Post Re: Awaria reaktora nr 4 - fakty i mity
350 R/h to 3,5 Sv/h, czyli wystarczająco dużo by na dłużej nie przystawać. Po godzinie stania co trzeci powinien zejść (śmiertelnie).


24 lut 2011 11:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2011 23:27
Posty: 547
Lokalizacja: KrK
Post Re: Awaria reaktora nr 4 - fakty i mity
No wiem bo nie dawno uczyłem sie (sam) wszystkich jednostek :) i do 0.25sv/h nic sie nie powinno dziać. A 3.5 to juz dużo . Tylko nie wiem czy ten film byl aktualny.

_________________
Czy wszyscy z tyłu są?


24 lut 2011 12:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2009 10:46
Posty: 855
Lokalizacja: Gent, Belgia
Post Re: Awaria reaktora nr 4 - fakty i mity
Z informacji na oficjalnej stronie CzAES (http://new.chnpp.gov.ua/eng/news.php?lng=en) wynika, że maksymalna wartość odczytu wewnątrz sarkofagu wyniosła 3403 R/h. Niestety nie podają kiedy zmierzono taką wartość.

_________________
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"


Kazik Staszewski - "Cztery Pokoje"

Polecam:
http://www.seren.org.pl
http://www.nuclear.pl
http://atom.edu.pl


24 lut 2011 14:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2011 23:27
Posty: 547
Lokalizacja: KrK
Post Re: Awaria reaktora nr 4 - fakty i mity
Może tu chodzi o ogólnie największą od katastrofy, czyli zmierzoną nie długo po wybuchu.

_________________
Czy wszyscy z tyłu są?


24 lut 2011 16:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2011 20:58
Posty: 1656
Lokalizacja: Kraków
Post Re: Awaria reaktora nr 4 - fakty i mity
Przepraszam za offtop. Na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=_Xt-dmZsp0s promieniowanie jest w czym liczone? w jakich jednostkach?

_________________
Мертвой листвою укрылась вся земля.
За стеной деревьев спрятались дома.
В этот город не вернутся никогда.

Dozymetry: Biełła, Polaron Pripyat, Graetz X50 ZS, RADtriage50, Terra P, DP-75
W Zonie: 28 dni i 9 nocy
W Prypeci: 19 dni i 4 noce


Ostatnio edytowano 24 lut 2011 23:14 przez staszeka, łącznie edytowano 1 raz

24 lut 2011 22:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2011 23:27
Posty: 547
Lokalizacja: KrK
Post Re: Awaria reaktora nr 4 - fakty i mity
Licznik Biełła ma zakres od 0.01uSv do 100uSv czyli wygląda to tak:

0.0.0.1 = 0.01 uSV
0.0.1.0 = 0.10 uSV
0.1.0.0 = 1 uSV
1.0.0.0 = 10 uSv
9.9.9.9 = 99.99uSv

Czyli wynika z tego, że u tych ludzi na filmiku pokazuje +/-100uSv = 0.1mSv

_________________
Czy wszyscy z tyłu są?


24 lut 2011 23:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2008 08:31
Posty: 984
Lokalizacja: Warszawa (+Świerk)
Post Re: Awaria reaktora nr 4 - fakty i mity
Oni mieli po prostu niesprawny licznik. Na wiosnę zeszłego roku dokładnie w tym samym miejscu (pod tzw. 'pochodnią CzAES' - ozdobnym znakiem elektrowni w kształcie kolumny ze zniczem na szczycie) robiłem zdjęcia. Poziom promieniowania był rzędu poziomu pod pomnikiem koło Sarkofagu - czyli 3-6 uSv/h, miejscowo dochodzi do 12 uSv/h. 100 uSv/h na pewno w tym miejscu nie ma, nawet w okolicy transzei z zakopanym popiołem ze spalenia drzew ze 'zrudziałego lasu'.

Biełła nie mierzy promieniowania beta, aby nie zafałszowywać pomiarów promieniowania gamma (elektromagnetycznego) ma rurkę Geigera zakrytą szczelną osłoną. Podejrzewam, że któryś z poprzednich właścicieli licznika go podrasował ('przerobił' mu zakres na gamma + beta) zdejmując tę osłonę, albo nieświadomie ją uszkodził. To mogło spowodować pozorne dziesięciokrotne 'zwiększenie czułości' i przy poziomie rzędu 10 uSv/h licznik wykazywał 100 uSv/h. Dlatego na filmie 'się przekręcił'.


25 lut 2011 08:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2011 20:58
Posty: 1656
Lokalizacja: Kraków
Post Re: Awaria reaktora nr 4 - fakty i mity
MAR napisał(a):
Oni mieli po prostu niesprawny licznik. Na wiosnę zeszłego roku dokładnie w tym samym miejscu (pod tzw. 'pochodnią CzAES' - ozdobnym znakiem elektrowni w kształcie kolumny ze zniczem na szczycie) robiłem zdjęcia. Poziom promieniowania był rzędu poziomu pod pomnikiem koło Sarkofagu - czyli 3-6 uSv/h, miejscowo dochodzi do 12 uSv/h. 100 uSv/h na pewno w tym miejscu nie ma, nawet w okolicy transzei z zakopanym popiołem ze spalenia drzew ze 'zrudziałego lasu'.

Biełła nie mierzy promieniowania beta, aby nie zafałszowywać pomiarów promieniowania gamma (elektromagnetycznego) ma rurkę Geigera zakrytą szczelną osłoną. Podejrzewam, że któryś z poprzednich właścicieli licznika go podrasował ('przerobił' mu zakres na gamma + beta) zdejmując tę osłonę, albo nieświadomie ją uszkodził. To mogło spowodować pozorne dziesięciokrotne 'zwiększenie czułości' i przy poziomie rzędu 10 uSv/h licznik wykazywał 100 uSv/h. Dlatego na filmie 'się przekręcił'.

No wlasnie widzialem, ze cos nie tak jest bo na innych filmach bylo rzędu 4-5 a w pojeździe (gdy przejeżdżali obok ''czerwonego lasu'' ) około 1uSv

_________________
Мертвой листвою укрылась вся земля.
За стеной деревьев спрятались дома.
В этот город не вернутся никогда.

Dozymetry: Biełła, Polaron Pripyat, Graetz X50 ZS, RADtriage50, Terra P, DP-75
W Zonie: 28 dni i 9 nocy
W Prypeci: 19 dni i 4 noce


25 lut 2011 08:41
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL